Fietsvakantie op Mallorca april 2012

Van vrijdag 30 maart tot en met 6 april 2012

“MALLORCA AL FIETSEND ONTDEKKEN”

Op deze groepsfoto ontbreken 2 deelnemers. Beiden waren met een racefiets in de bergen aan het fietsen en dit als voorbereiding op de beklimming van de Mont Ventoux op 23 juni aanstaande.

Vrijdag 30 maart:
Vertrek in Eeklo om 5u30′ naar de luchthaven van Eindhoven.
Aankomst in Palma om 12 uur. Eddy staat ons op te wachten voor de transfer naar het hotel. Na de incheck en het in gebruik nemen van de kamer maken we een wandelingetje langs de promenade. Om 16 uur is er de welkomstdrink en de briefing voor de komende week. Om 17 uur worden de vertrouwde fietsen geleverd. Om 19 uur het eerste avondmaal en iedereen is vroeg tussen de lakens gekropen.

Zaterdag 31 maart:
Toen we om 7 uur opstonden was het nog donker.
Vandaag maken we onze eerste fietstocht: de molenroute over een afstand van
64 km. De traditionele stopplaatsen worden aangedaan en op de middag (om 13.30 uur) lunchen we bij Bob in La Brioche. Biefstuk of kippenfilet op de grill met frietjes en een slaatje en drank naar keuze.
We gaan wandelen in Maoris en daarna is er taart met koffie in La Brioche.

Zondag 1 april:
Geen aprilvis maar de rustdag van dinsdag hebben we verschoven naar zondag om dan slechts 50 km te fietsen en na de middag door te brengen in de bar om onze Tom Boonen de Ronde Van Vlaanderen te zien winnen.

Joepie, Tommeken, Tommeken, wat doe je nu?

Maandag 2 april:
Een rit over 75 km met vertrek in het hotel en aankomst in Colonia San Jordi aan hotel Sur de Mallorca waar de bus en de aanhangwagen ons komt ophalen en terug naar het hotel brengt.
Onderweg hebben wij terug heel wat stopplaatsen om het een en ander te bekijken alsook de innerlijke mens te versterken en het nodige sanitair te bezoeken.

Dinsdag 3 april:
Een dagje Palma.
Met de fiets naar de hoofdstad voor een uitgebreid bezoek.
Eerst bezoeken we de haven en daarna is er een 3 uur durend bezoek aan de stad.
Vandaag fietsten we 30 km en er zijn wolken aan de hemel gekomen.

Woensdag 4 april:
De koninginnenrit. De minibus met aanhangwagen komt ons ophalen aan het hotel en brengt ons naar Valdemossa.
Ginds aangekomen worden de fietsen uitgeladen en achteraan op de parking geparkeerd en met sloten aan mekaar bevestigd. We doen een wandeling door het prachtige stadje en nadat iedereen nog verplicht een plasje gedaan heeft verlaten we Valdemossa, richting Deià, het arendsnest van Mallorca. Bij het verlaten van Valdemossa begint het eerst nog wat te stijgen maar daarna is het steeds dalen tot in Deià. Onderweg houden we nog even halt om de rots van Faradada te bezichtigen. Tegen de middag (13.30 uur) bereiken we Puerto de Soller waar we zoals gewoonlijk de lunch gebruiken. Ondertussen is het lichtjes beginnen druppelen. We bezoeken dan Soller en hebben om 16.30 uur afspraak met de minibus met aanhangwagen. Het is opgehouden met regenen maar toch hebben we besloten om de beklimming niet met de fiets te doen maar met de minibus. We hebben een goede beslissing genomen want terwijl we met de minibus de Coll oprijden begint het terug te regenen en dat is levensgevaarlijk. Totale afstand 30 km.

Donderdag 5 april:
Onze laatste rit van de week. De dorpenroute over een afstand van 78 km.
Een tocht langsheen 7 mooie dorpjes waar men het echte Mallorca kan proeven.
Langs Llucmayor, Algaïda, San Eugenia, Santa Maria, Portol, San Canbaneta gaat het naar Sa Casa Blanca. In San Eugenia hebben we ons gastronomisch middagmaal dat deze keer bestaat uit melkbiggetje in de oven met gebakken pattatjes en sla met drank naar keuze (water, bier of wijn naar believen) Daarna is er een heerlijk dessert en als afsluiter nog een koffie. En dan met een volle maag terug op de fiets.
We hebben deze dag ook 2 lekke banden gehad. Op het einde van onze rit houden we nog even halt voor een foto-stop onder de landingsbaan.
Bij aankomst in het hotel staat men ons reeds op te wachten om de fietsen binnen te geven. Na het laatste avondmaal hebben we nog een kort afscheidsfeestje.

Vrijdag 6 april:
Reeds zeer vroeg uit de veren.
Om 5 uur komt de bus ons ophalen voor de terugreis.
Om 10.20 uur komen we aan op Eindhoven en om 12 uur zijn we terug in Eeklo.

19 mensen hebben terug de vakantie van hun leven beleefd.
Een ganse week onder vrienden en met deskundige begeleiding heel veel gefietst en veel gezien.