Turkije 2010

Op vakantie naar Turkije
van 7 tot en met 14 november 2010.

Verblijf in *****Hotel BAIALARA*****
op basis van all In.

Vertrek op zondag 7 november:
Busje komt ons ophalen op het Jan Frans Willemsplein en brengt ons naar de luchthaven van Zaventem. De vlucht wordt verzorgd door Corendon en vertrekt om 20 uur. We komen aan in Antalya om 23.45 u en na de transfer komen we aan in het hotel Baialara omstreeks 1 uur.
Na het inchecken nog iets gegeten in het restaurant en dan een kort nachtje met weinig slaap.

Maandag 8 november:
Bij het opstaan om 8 uur zit de zon reeds volop te schijnen. Het is nog fris (15°) maar het beloofd een zomerse dag te worden. Na het uitgebreid ontbijt met alles er op en er aan gaan we op verkenning.
We zitten echt op een prachtige locatie met veel groen en water.
Om 1 uur is het tijd voor de middag aperitief en een uitgebreid middagmaal.
Na de middag is het volop genieten van het prachtige weer en de mooie omgeving en een paar uurtjes genieten aan het zwembad.
Om 18 uur is er samenkomst voor de bespreking van het weekprogramma en daarna is het terug aperitief time, gevolgd door een uitgebreid avondmaal. Daarna gezellig samen in de bar.

Dinsdag 9 november:
Zeer mooi en warm weer.
Na het ontbijt is er tijd om wat te sporten. Eerst heb ik 30′ op de home trainer gefietst en daarna 30′ gezwommen.
Het is reeds meer dan 10 jaar geleden dat ik nog eens gezwommen had en warempel ik kon het nog tot mijn grote voldoening. Daarna een paar uurtjes in de zon aan het zwembad, aperitieven, uitgebreid middagmalen en daarna tijd voor de verkenning buiten het domein van het hotel.
Na het avond aperitief en het uitgebreid avondmaal vertoeven wij met ons groepje in de bar en genieten van de gezellige oldies uit onze jeugdjaren.

Woensdag 10 november:
Op excursie.
Reeds om 7 uur uit de veren want om 9 uur stipt vertrekt de bus.
In de voormiddag bezoeken we eerst de ruines van Perge, een oud Romeinse stad en nadien gaat het naar Aspendos, het best bewaarde open lucht theater van de wereld.
Na het middagmaal bezoeken we de ruines van de aquaduct van Aspendos en vervolgens gaat het naar de juwelier.

Donderdag 11 november:
Terug op excursie.
Terug een mooie en warme dag.
Om 9 uur komt de bus ons ophalen en bezoeken we de watervallen van Antalya en nadien gaan we op bezoek bij een lederhandel.
Na het middagmaal rijden we met de bus naar het centrum van Antalya waar we 2.30 u vrij konden shoppen en de oude stad te bezoeken.
Bij de terugtocht naar het hotel heb ik door een misverstand van de gidse de bus gemist en ben ik met de taxi naar het hotel teruggekeerd.

Vrijdag 12 november:
Een vrije dag op vrijdag.
Na het ontbijt 20 km gefietst op de hometrainer, vervolgens 10 baantjes gezwommen en daarna een uurtje zonnen en het was tijd om te aperitieven. Na het middagmaal zijn we met z’n allen gaan wandelen en ook shoppen in de vele winkeltjes in de ruime omgeving. Na het avond aperitief en het uitgebreid avondmaal heb ik nog een flinke wandeling gemaakt. Anderen zochten hun heil in kaarten en nog anderen genoten van de mooie muziek in de bar.

Zaterdag 13 november:
Na het ontbijt terug gesport. 45′ fietsen op de hometrainer gevolgd door 15 baantjes in het zwembad. Een uurtje in de zon, aperitieven en middagmalen gevolgd door een uurtje rust om vervolgens terug op wandel te gaan.
Na het avond aperitief en het uitgebreide avondmaal, gezellig samen in de bar of kaarten in de tv zaal.

Zondag 14 november:
Het einde van onze zeer geslaagde vakantie.
Na het ontbijt de valies inpakken en zorgen dat de kamer tegen 11.30 u ontruimd is.

Om 11.50 u nog een klein middagmaal en om 12.30 u vertrek naar de luchthaven.
Om 15.30 u vertrekt de vlucht richting België en om 18.45 u landen we op Zaventem.
Bij het vertrek in Antalya is het 25°, in Zaventem is het amper 5°.

De onderstaande foto’s zijn een uitvergroting van eerder opgenomen foto’s.
Zoek het verschil en meld mij dit.

Dit is dan het verslag van een onvergetelijke vakantie in Turkije.
Iedereen is vol lof en wenst volgend jaar terug te gaan.
Heb jij ook belangstelling?
Graag bezorg ik je alle informatie.